השתלמות גן יער – חקר תפיסות של גננות על חינוך בחיק הטבע
נירית אסף ונירית לביא אלון
גן יער היא גישה חינוכית של למידה חוץ-כיתתית, הכוללת שהות ממושכת בסביבה טבעית קבועה כשהטבע ומשאביו הם המקור למשחק חופשי וללמידה לא מובנית. בגישה חינוכית זו יש חשיבות לזיקה חזקה של המחנך לסביבה הטבעית יחד עם הבנה בשינוי תפקידו מדמות “מלמדת” לדמות מתווכת ומנחה.
במחקר זה בחנו האם וכיצד השתנו התפיסות של גננות ביחס ללמידה בטבע, בעקבות השתלמות בנושא גן יער בה השתתפו. כמו כן נבחנו מהם מרכיבי ההשתלמות שתרמו לשינוי התפיסות וליישום של חינוך בגישת גן יער והאם ניתן ליצור ציר התפתחות של גישות ביחס ללמידה בטבע.