למידה חוץ־כיתתית הפכה פופולרית יותר ויותר בשנים האחרונות. נראה כי מגפה עולמית אחת הזכירה לכולנו שיותר בריא להיות בחוץ. אבל האמת שלמידה חוץ־כיתתית היא יותר מאשר פתרון זמני; היא תפיסת עולם שעל פיה התלמידים חווים את הסביבה באופן בלתי אמצעי, לומדים, משחקים, שוהים ומפתחים סקרנות טבעית, והכול ללא שולחנות וכיסאות, ללא מקרן, ללא מצגת וללא צלצול.
קרני שמש, צילו של עץ, משב רוח קריר, נשירת עלים, חיה שקופצת לביקור – כל אלו יכולים להישמע פסטורליים במיוחד, אך הלמידה החוץ־כיתתית מביאה עמה גם אתגרים חדשים: התלמידים נדרשים למצוא מחדש את מקומם הפיזי והחברתי במרחב חדש ולא מוכר ולהתמודד עם מגוון אדיר של גירויים בו־זמנית.