נרשם שיפור בהישגים. בקרב 70%–80% מהמורים דווח על שיפור בהוראה, בתחושת הבריאות והרווחה, בהתפתחות המקצועית ובתחושת הסיפוק.
בישראל, מבחינה רשמית, הדרך עוד ארוכה. “משרד החינוך אמנם מעודד את הלמידה החוץ-כיתתית, אך לא מחייב להטמיע אותה בבתי הספר. כל בית ספר מחליט לעצמו האם ואיך ילמד בחוץ ובאיזה מינון”, אומר גמא שפר, מנהל תחום חינוך ברמת הנדיב.
ברמת הנדיב מטפחים את נושא הלמידה בחוץ באופן שוטף על ידי הכשרה והשתלמויות למורים, מפגשים קהילתיים של צוותי חינוך, הורים וכל מי שהנושא קרוב לליבו. “רמת הנדיב רואה ביציאה של תלמידים למרחב הטבעי ערך גבוה, כי מעבר לכל מה שהוכח במחקרים, היא מעודדת סקרנות וחיבור לסביבה, לחברה ולקיימות; היא הופכת את הילדים לאזרחים מעורבים ופעילים יותר במרחב שלהם”.
כנס לאנשי חינוך וסביבה
ב-25 ביוני נערך ברמת הנדיב כנס בהשתתפות כ-100 אנשי חינוך מהאזור, שבמסגרתו נערכו שמונה סדנאות בהנחיית מומחים העוסקים באופן יומיומי בתחומים שונים: טבע-תרפיה, התבוננות בטבע, למידה דרך הגינה, יצירה מחומרים טבעיים, חינוך יער, קלפי חוכמת טבע, מדע אזרחי ומשחקים.